Full Article - Open Access.

Idioma principal | Segundo idioma

COMMUNITY EXTENSION CENTER: TECHNOLOGY AND INNOVATION IN SOCIAL INTERVENTION

COMMUNITY EXTENSION CENTER: TECHNOLOGY AND INNOVATION IN SOCIAL INTERVENTION

Lima, Henrique de Aguiar ; Guimarães, Marilda Ferreira ; Neves, Cintia Reis Pinto ; Souza, Marinilda Lima ;

Full Article:

This article describes the implementation process of the Community Extension Center – CEC at SENAI CIMATEC, which includes sustainable innovative practices that can generate income for the neediest population, associated with other actions with the purpose of improving student education and promoting empowerment female. All these actions are based on the Sustainable Development Goals – SDGs, such as quality education, gender equality, reduced inequalities, sustainable cities and communities. To make this a reality, two programs were implemented: Girls 4.0: Connection to change the world and Public Office of Architecture and Engineering (EPAE) and after issuing a notice, students were able to enter the programs of interest. The result is the engagement of students from various undergraduate courses with the community, developing scientific knowledge.

Full Article:

This article describes the implementation process of the Community Extension Center – CEC at SENAI CIMATEC, which includes sustainable innovative practices that can generate income for the neediest population, associated with other actions with the purpose of improving student education and promoting empowerment female. All these actions are based on the Sustainable Development Goals – SDGs, such as quality education, gender equality, reduced inequalities, sustainable cities and communities. To make this a reality, two programs were implemented: Girls 4.0: Connection to change the world and Public Office of Architecture and Engineering (EPAE) and after issuing a notice, students were able to enter the programs of interest. The result is the engagement of students from various undergraduate courses with the community, developing scientific knowledge.

Palavras-chave: extension; community; education goals; sustainability,

Palavras-chave: extension; community; education goals; sustainability,

DOI: 10.5151/siintec2024-393338

Referências bibliográficas
  • [1] "1 BRASIL. Ministério da Edução. Resolução nº 7, de 2018. Estabelece as Diretrizes para a Extensão na Educação Superior Brasileira e regimenta o disposto na Meta 12.7 da Lei nº 13.005/2014 que aprova o Plano Nacional de Educação PNE 2014-2024 e dá outras providências. Diário Oficial da União, Brasília, 19 de dezembro de 2018, Seção 1, pp. 49 e 50.
  • [2] 2 PROGRAMA DAS NAÇÕES UNIDAS PARA O DESENVOLVIMENTO – PNUD. Articulando os Programas de Governo com a Agenda 2030 para o Desenvolvimento Sustentável e os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável. Available at: Accessed on: 03 Mai. 2024.
  • [3] 3 ORGANIZAÇÃO DAS NAÇÕES UNIDAS - ONU Mulheres Brasil. ONU Mulheres defende investimentos públicos e privados em igualdade de gênero para aumentar participação de meninas e mulheres em ciência e tecnologia Brasília, 15 fev. 2018. Available at: http://www.onumulheres.org.br/noticias/onu-mulheres-defende-investimentos-publicos-e-privados-em-igualdade-de-genero-para-aumentar-participacao-de-meninas-e-mulheres-em-ciencia-e-tecnologia/ Accessed on: 03 Jul. 2024.
  • [4] 4 UNESCO, 2022 - Uma equação desequilibrada: aumentar a participação das mulheres na stem na lac. Available at: https://www.britishcouncil.org.br/sites/default/ files/policypapers-cilac-gender-pt.pdf. Accessed on: 10 Jul. 202
  • [5] 5 OBSERVASSA. Observatório de Bairros Salvador. Bairro da Paz. 2020. Univeridade Federal da Bahia. Available at: https://observatoriobairrossalvador.ufba.
  • [6] br/bairros/bairro-da-paz. Accessed on: 05 Jul. 2024.
  • [7] 6 IBGE - INSTITUTO BRASILEIRO DE GEOGRAFIA E ESTATÍSTICA. Censo Brasileiro de 2022. Rio de Janeiro: IBGE, 2024."
Como citar:

Lima, Henrique de Aguiar; Guimarães, Marilda Ferreira; Neves, Cintia Reis Pinto; Souza, Marinilda Lima; "COMMUNITY EXTENSION CENTER: TECHNOLOGY AND INNOVATION IN SOCIAL INTERVENTION", p. 976-982 . In: . São Paulo: Blucher, 2024.
ISSN 2357-7592, DOI 10.5151/siintec2024-393338

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações