Setembro 2015 vol. 2 num. 2 - 7º Congresso Internacional de Design da Informação
Artigo Completo - Open Access.
Contributions of Graphic Design for Effective Communication in the Health Campaigns
Contribuiçoes do Design Gráfico para uma comunicaçao eficaz das campanhas de saúde
Borba, Marina R. ; Waechter, Hans N. ; Borba, Vicentina R. ;
Artigo Completo:
This research paper considers the development of instructional images in graphic materials for health campaigns to prevent and combat Dengue fever. This paper references other studies on graphic variables and imagery used in government-sponsored health campaigns to combat Dengue fever in Brazil. An experimental model is developed for the synthesis of images, optimally matched to a broad educational campaign intended for the general population. The central objective of this paper is to contribute to improving public understanding of educational campaigns for disease prevention. In this case, the graphic design plays an important role in helping to show people the characteristics of a particular disease through images that enhance communication. Graphic solutions are proposed to enhance communication protocols that promise a broader base of understanding and a graceful assimilation by the target audience, which may prevent the poorest populations - the main target of Dengue – to be affected by this illness.
Artigo Completo:
A presente pesquisa apresenta um estudo sobre o desenvolvimento de imagens instrucionais presentes em materiais gráficos de campanhas de saúde de prevenção e combate à dengue. A pesquisa abordou estudos sobre variáveis gráficas, imagem e campanhas de saúde de combate à dengue com o objetivo de desenvolver um modelo experimental para desenvolvimento adequado de imagens destinadas a esse tipo de artefato educacional, de forma a contribuir para uma correta compreensão da atividade proposta pelos mesmos – cujo intuito é o aprendizado pelo sujeito – e com isso reforçar a necessidade do trabalho de um designer no processo de desenvolvimento desses materiais. Para tal foram propostas soluções gráficas que contribuam para uma melhor identificação do procedimento proposto nesses materiais adequando-os às necessidades informacionais do sujeito.
Palavras-chave: Graphic variables, health campaigns, experimental models, variáveis gráficas, campanhas de saúde, modelo experimental,
Palavras-chave: ,
DOI: 10.5151/designpro-CIDI2015-cidi_86
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Como citar:
Borba, Marina R.; Waechter, Hans N.; Borba, Vicentina R.; "Contributions of Graphic Design for Effective Communication in the Health Campaigns", p. 82-90 . In: . In: C. G. Spinillo; L. M. Fadel; V. T. Souto; T. B. P. Silva & R. J. Camara (Eds). Anais do 7º Congresso Internacional de Design da Informação/Proceedings of the 7th Information Design International Conference | CIDI 2015 [Blucher Design Proceedings, num.2, vol.2].
São Paulo: Blucher,
2015.
ISSN 2318-6968,
ISBN: 978-85-8039-122-0
DOI 10.5151/designpro-CIDI2015-cidi_86
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