Maio 2014 vol. 1 num. 2 - 6th Information Design International Conference
Full Article - Open Access.
The Town Musicians of Bremen – Editorial Design aimed at children beginning literacy
Fensterseifer, Thais A. ; Klohn, Sara C. ;
Full Article:
This article presents the methodology, the theoretical and the field research, and the results of a project that culminated in the conceptualization and development of a series of books aimed at children beginning literacy. As a basis for the editorial design, theoretical research covered topics such as child development, typography, layout, ergonomics, techniques and styles of illustration, among others. Beyond these items, the research also covers an analysis on children’s books available in the market and a field research. The paper also discusses, in detail, the process of developing the editorial project of the collection of books, focusing on one of the books that compose the collection.
Full Article:
Palavras-chave: design editorial, livros infantis, projeto gráfico, Editorial design,
Palavras-chave:
DOI: 10.5151/designpro-CIDI-186
Referências bibliográficas
- [1] COUTINHO, S. G. Andamp; SILVA, J. F. L. 2006. Linguagem Visual em livros didáticos infantis. Salvador: Anais do 15° Encontro Nacional Arte: limites e contaminações.
- [2] FARBIARZ, A. Andamp; FARBIARZ, J. L. 2010. O entrelugar do design na interação entre o livro e o leitor. In: COELHO, L. A. Andamp; FARBIARZ, A. Design: olhares sobre o livro. Teresópolis: Novas Ideias.
- [3] LINDEN, Sophie Van der. 2011. Para ler o livro ilustrado. São Paulo: Cosac Naify.
- [4] LOURENÇO, Daniel Alvares. 2011. Tipografia para livro de literatura infantil: desenvolvimento de um guia com recomendações tipográficas para designers. Dissertação (Mestrado em Design), Programa de Pós-graduação em Design, Universidade Federal do Paraná, Curitiba.
- [5] MUNARI, Bruno. 2008. Das coisas nascem coisas. São Paulo: Martins Fontes.
Como citar:
Fensterseifer, Thais A.; Klohn, Sara C.; "The Town Musicians of Bremen – Editorial Design aimed at children beginning literacy", p. 1833-1840 . In: In Coutinho, Solange G.; Moura, Monica; Campello, Silvio Barreto; Cadena, Renata A.; Almeida, Swanne (orgs.). Proceedings of the 6th Information Design International Conference, 5th InfoDesign, 6th CONGIC [= Blucher Design Proceedings, num.2, vol.1].
São Paulo: Blucher,
2014.
ISSN 2318-6968,
ISBN: 978-85-212-0824-2
DOI 10.5151/designpro-CIDI-186
últimos 30 dias | último ano | desde a publicação
downloads
visualizações
indexações