Completo - Open Access.

Idioma principal | Segundo idioma

THE VIABILITY OF PARTICIPATORY DESIGN FOR VISUAL IDENTITIES CREATION OF SOCIAL ORGANIZATIONS

THE VIABILITY OF PARTICIPATORY DESIGN FOR VISUAL IDENTITIES CREATION OF SOCIAL ORGANIZATIONS

Xavier, Marlon ; Saba, Hugo ; Nascimento Filho, Aloisio S. ;

Completo:

"This paper addresses the Participatory Methodologies used for the creation of visual identities for Social Organizations and analyzes the viability of their practice, highlighting the advantages of these processes as a model of collective and democratic construction, offering multiple alternatives, knowledge transfer, and greater efficiency in the results, considering the use of time as an important factor."

Completo:

"This paper addresses the Participatory Methodologies used for the creation of visual identities for Social Organizations and analyzes the viability of their practice, highlighting the advantages of these processes as a model of collective and democratic construction, offering multiple alternatives, knowledge transfer, and greater efficiency in the results, considering the use of time as an important factor."

Palavras-chave: Co-Design; Social Design; Brand Design; Creative Workshops,

Palavras-chave: Co-Design; Social Design; Brand Design; Creative Workshops,

DOI: 10.5151/siintec2024-393256

Referências bibliográficas
  • [1] "1 OSTROWER, Fayga. Criatividade e processos de criação. 30. ed. Petrópolis:
  • [2] Vozes, 2014.2 RUBIN, Rick. O ato criativo: uma forma de ser. Rio de Janeiro: Sextante, 2023.
  • [3] 3 SAWYER, R. Keith. Zig Zag: The Surprising Path to Greater Creativity. San
  • [4] Francisco: Jossey-Bass, 2013.
  • [5] 4
  • [6] LEAL, Leopoldo. Processo de criação em design gráfico: Pandemonium. São
  • [7] Paulo: Senac, 2020.
  • [8] 5 SANTA ROSA, José Guilherme; MORAES, Ana Maria. Design participativo:
  • [9] Técnicas para inclusão de usuários no processo de ergodesign de interfaces. 1ª. ed.
  • [10] Rio de Janeiro: Rio Book‘s, 2012. 172 p.
  • [11] 6 PAPANEK, Victor. Design for the real world: human ecology and social change.
  • [12] 2. ed. rev. Chicago: Review Press, 2005.
  • [13] 7 AIREY, David. Logo love design: a guide to creating iconic brand identities. 2. ed.
  • [14] rev. [S. l.]: USA, Peachpit Press, 20
  • [15] 8 WHEELER, Alina. Design de identidade da marca: guia essencial para toda a
  • [16] equipe de gestão de marcas. 5ª ed. Porto Alegre: Bookman, 2019.
  • [17] 9 XAVIER, Marlon Lacerda. Guia metodológico de construção participativa de
  • [18] marcas coletivas. Orientador: Hugo Saba Pereira Cardoso. 2022. 199 f.
  • [19] Dissertação (Mestrado em Propriedade Intelectual e Transferência de Tecnologia
  • [20] para a Inovação) - Instituto de Química, Universidade Federal da Bahia, 2022.
  • [21] Disponível em https://repositorio.ufba.br/handle/ri/37552
  • [22] 10 MANZINI, Ezio; VEZZOLI, Carlo. O desenvolvimento de produtos sustentáveis.
  • [23] Tradução: Astrid De Carvalho. 1. ed. 4. reimpr. São Paulo: Edusp, 2016.
  • [24] 11 BONSIEPE, Gui. Do material ao digital: contribuições de David Oswald, Ralf
  • [25] Hebecker. São Paulo: Blucher, 2015.
  • [26] 12 SANDERS, E. B., STAPPERS, P.J. (2008). Co-creation and the new landscapes
  • [27] of design. Co-Design, V.4, n.1, 5-18. Acesso em: 11 nov. 2021. DOI:10.1080/15710880701875068 "
Como citar:

Xavier, Marlon; Saba, Hugo; Nascimento Filho, Aloisio S.; "THE VIABILITY OF PARTICIPATORY DESIGN FOR VISUAL IDENTITIES CREATION OF SOCIAL ORGANIZATIONS", p. 890-897 . In: . São Paulo: Blucher, 2024.
ISSN 2357-7592, DOI 10.5151/siintec2024-393256

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações