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AiCVT - FIRST CONTINUALLY VARIABLE TRANSMISSION (CVT) WITH POSSIBILITY OF AVERAGE EFFICIENCY ABOVE 100% AND WITHOUT LIMIT OF POWER

AiCVT - FIRST CONTINUALLY VARIABLE TRANSMISSION (CVT) WITH POSSIBILITY OF AVERAGE EFFICIENCY ABOVE 100% AND WITHOUT LIMIT OF POWER

LIMA, Alan Miranda Monteiro de ;

Artigo Completo:

Neste trabalho conseguiu-se um aumento teórico na eficiência do Automatic Inertial Continuously Variable Transmission (AiCVT ) [1] utilizando um conversor de torque modificado, ao invés de um simples acoplador fluido. Neste conversor de torque modificado o estator multiplica o torque na bomba (ao invés de na turbina), porém a bomba está no eixo de saída, com isso o sistema AiCVT fará algo jamais feito antes, possuirá uma eficiência acima de 100%, nas primeiras marchas, e na última marcha atingirá a eficiência de ≈100%. Será o único sistema de transmissão de potência que além das perdas normais, possuirá também ganhos, e quanto mais deslizmentos entre a bomba e turbina, mais perdas, mas também mais ganhos. O AiCVT possui a bomba do conversor de torque na saída da transmissão, e planetárias dentro da turbina, permitindo que a potência vinda do motor possua dois caminhos em paralelo para atravessar a transmissão. O giro da turbina serve para mudar as relações de marcha. Com essas 2 características torna-se desnecessário o uso de qualquer sensor, pois quem muda as relações de marcha é uma grandeza similar ao Momento Linear Instantâneo do veículo, e isso faz também que possua respostas imediatas. Não existe limite de torque e nem depende de atrito para transferir potência.

Artigo Completo:

In this work a theoretical increase in the efficiency of the Automatic Inertial Continuously Variable Transmission (AiCVT) [1] was obtained using a modified torque converter, instead of a simple fluid coupler. In this modified torque converter the stator multiplies the torque in the pump (instead of in the turbine), but the pump is in the output shaft, so the AiCVT system will do something never done before, it will have an efficiency above 100% in the first gears, and last gear will achieve ≈100% efficiency. It will be the only power transmission system that besides normal losses, will also have gains, and the more slips between the pump and turbine, more losses, but also more gains. The AiCVT features the torque converter pump at the output of the transmission, and planetary inside the turbine, allowing power from the engine to have two parallel paths to traverse the transmission. The turning of the turbine serves to change the gear ratios. With these 2 features it becomes unnecessary to use any sensor, since changing gear ratios is a magnitude similar to the instantaneous Linear Momentum of the vehicle, and this also causes immediate responses. There is no torque limit and it does not depend on friction to transfer power.

Palavras-chave: Automatic Inertial Continuously Variable Transmission,

Palavras-chave: Automatic Inertial Continuously Variable Transmission,

DOI: 10.5151/engpro-simea2017-08

Referências bibliográficas
  • [1] – De Lima, Alan Miranda Monteiro, AUTOMATIC INERTIAL CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION (AiCVT) – UM NOVO PARADIGMA DE CVT, SIMPLES, BARATA E EFICIENTE – Anais do SIMEA 2015. p. 229-247.
Como citar:

LIMA, Alan Miranda Monteiro de; "AiCVT - FIRST CONTINUALLY VARIABLE TRANSMISSION (CVT) WITH POSSIBILITY OF AVERAGE EFFICIENCY ABOVE 100% AND WITHOUT LIMIT OF POWER", p. 101-113 . In: . São Paulo: Blucher, 2017.
ISSN 2357-7592, DOI 10.5151/engpro-simea2017-08

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