Março 2015 vol. 1 num. 2 - 2nd International Conference of Art, Illustration and Visual Culture in Infant and Primary Education
Article - Open Access.
“I want, I can, I’ll do it!”: proposal of a 2D animated television series for asthmatic children
Pereira, Joana ; Lopes, Conceição ;
Article:
“I want, I can, I’ll do it!” is the series’ title that orientates the communication and languages of the protagonists of the series, Rita and Pedro as well as their companion Blá, of the themes and sceneries where they act in. The present proposal was developed on the context of a Master’s Degree in Design of 2011, in Universidade de Aveiro. The fields related to the various options in the creation and elaboration of the visual language of the characters, sceneries and chosen themes are: the design, illustration and 2D animation; the pragmatics of the communication, ludicity and learning; the interests and motivations of the six and seven year old children; and the manifestation of the pathology of asthma. This communication also means to emphasizes the characters of the series and how they communicate.
Article:
Palavras-chave: Communication, ludicity, learning,
Palavras-chave: ,
DOI: 10.5151/edupro-aivcipe-54
Referências bibliográficas
- [1] Associação Portuguesa de Asmáticos.: Responsabilidade das crianças pelo controlo da medicação diária aumenta com a idade. [online] May 4, 2004 [Consult. August 2011]. Available on Andlt;http://www.apa.org.pt//index.php?option=com_contentAndamp;task=viewAndamp;id=406Andamp;Itemid=161Andgt;
- [2] Borja-Santos, R.: Especialistas publicam orientações para o tratamento da asma grave. [online]. April 29, 2011. [Consult. August 2011]. Available on Andlt;http://www.publico.pt/Sociedade/especialistaspublicam-orientacoes-para-o-tratamento-da-asma-grave1487337?all=1Andgt;
- [3] Chaves, M.; Dutschke, G.; APEME (2007). Kid’s Power – A Geração Net em Portugal. Corroios: Plátano Editora.
- [4] Direcção-Geral da Saúde.: Programa Nacional de Controlo da Asma. [online]. 2000. [Consult. April 26, 2012]. Available on Andlt; http://www.min-saude.pt/NR/rdonlyres/CDE7AB7B-2405-413E-B2BD-78F0AFBABA32/0/Programanacionalcontroloasma.pdfAndgt;
- [5] Ferreira, A. B.: Mais de 350 mil crianças com doenças respiratórias. [online]. December 27, 2009. [Consult. August 2011]. Available on Andlt;http://www.dn.pt/inicio/portugal/interior.aspx?content_id=1456452Andgt;
- [6] Frascara, J. (2004). Communication design: principles, methods, and practice. New York: Allworth Press. pp.3- 4
- [7] Lopes, C. (2004). Ludicidade Humana – Contributos para a busca dos sentidos do Humano. Aveiro: Universidade de Aveiro.
- [8] Lopes, C. (1998). Comunicação e Ludicidade - tese de doutoramento em Ciências e Tecnologias da Comunicação da Universidade de Aveiro. Edição policopiada.
- [9] Lusa.: Asma: investigadores mostram que exercício é benéfico. [online]. May 5, 200 [Consult. August 2011]. Available on Andlt;http://www.dn.pt/inicio/ciencia/interior.aspx?content_id=1222121seccao=Sa%C3%BAdeAndamp;page=1Andgt;
- [10] Pagani, T.: Interação Entre a Equipe Multidisciplinar. [online]. January 3, 2008. [Consult. January 25, 2011]. Available on Andlt;http://outrolado.com.br/Artigos/interacao_entre_a_equipe_multidisciplinarAndgt;
- [11] Pelta, R. (2004). Diseñar Hoy. Temas Contemporâneos de Diseño Gráfico. Barcelona: Paidos.
- [12] Pereira, S.: A Televisão e as Crianças – Um ano de programação na RTP1,RTP2, SIC e TVI. [online]. 2009. [Consult. August, 2011]. Available on Andlt;http://www.erc.pt/documentos/EstudoATelevisaoeasCriancas.pdf Andgt;
- [13] ReedMIDEM (2009). Catalogue Guide 2009 – Children’s and you programming screening. Canes: ReedMIDEM.
- [14] Ricard, A. (2000). La Aventura Creativa. Las Raíces del Diseño. Barcelona: Ariel.
Como citar:
Pereira, Joana; Lopes, Conceição; "“I want, I can, I’ll do it!”: proposal of a 2D animated television series for asthmatic children", p. 283-287 . In: Barbosa, Helena; Quental, Joana [Eds]. Proceedings of the 2nd International Conference of Art, Illustration and Visual Culture in Infant and Primary Education.
São Paulo: Blucher,
2015.
ISSN 2318-695X,
ISBN: 978-989-98185-0-7
DOI 10.5151/edupro-aivcipe-54
últimos 30 dias | último ano | desde a publicação
downloads
visualizações
indexações