Dezembro 2020 vol. 7 num. 2 - VI Simpósio Internacional de Inovação e Tecnologia
Artigo completo - Open Access.
SOCIAL MEDIA FOR COMPETITIVE AND QUALITY GROWTH: ACONTENT ANALYSIS OF SOCIAL MEDIA TO SUPPORT PRODUCTSOR SERVICES CONTINUOUS IMPROVEMENTS.
MÍDIAS SOCIAIS PARA O DESENVOVIMENTO COMPETITIVO E MELHORIA DE QUALIDADE: UMA ANÁLISE DE CONTÉUDO DE MIDÍAS SOCIAS PARA PROJETOS DE PRODUTOS OU SERVIÇOS
Ricardo de Oliveira Silvaa, Francisco Uchoa Passosa ;
Artigo completo:
This article's premise is to address the relevance and influence ofinformation contained in social media in the relationship between company andcustomer. As well as, evidence how this available information can assist in capturingthe voice of the customer to improve products and services. It is a quantitative analysis,which database was obtained through research with sample, where it was possible toshow how consumers relate to these communication channels and how this data canbring information that until then would be ignored. This work aims to show that themonitoring of social media can bring benefits in business strategies and addcompetitive advantage and differential in the company's objectives.
Artigo completo:
Este artigo tem como premissa abordar a relevância e influência das informações contidas em mídias socias no relacionamento empresa e cliente. Assim como, evidênciar como essas informações disponíveis podem auxiliar na captura da voz do cliente para melhoria de produtos e serviços. Trata-se de uma análise quantitativa, cuja base de dados foi obtida atráves de dados de pesquisa em uma amostra, onde foi possivel evidenciar como os consumidores se relacionam nesses canais de comunicação e como esses dados podem trazer informações que até então seriam desprezadas ou ignoradas. Esse trabalho visa evidenciar que o monitoramento das mídias sociais podem trazer benefícios nas estratégias de negócios e agregar vantagem competitiva e diferencial nos objetivos da empresa
Palavras-chave: social media; companies; social networks; customers; benchmarking,
Palavras-chave: mídias sociais; empresas; redes sociais; clientes; benchmarking,
DOI: 10.5151/siintec2020-SOCIALMEDIA
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Como citar:
Ricardo de Oliveira Silvaa, Francisco Uchoa Passosa; "SOCIAL MEDIA FOR COMPETITIVE AND QUALITY GROWTH: ACONTENT ANALYSIS OF SOCIAL MEDIA TO SUPPORT PRODUCTSOR SERVICES CONTINUOUS IMPROVEMENTS.", p. 445-453 . In: Anais do VI Simpósio Internacional de Inovação e Tecnologia.
São Paulo: Blucher,
2020.
ISSN 2357-7592,
ISBN: 2357-7592
DOI 10.5151/siintec2020-SOCIALMEDIA
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